poniedziałek, 23 grudnia 2013

Stylowa perfekcja z Mysłowic

Kolejny odcinek Freestival Family jest dla mnie swoistego rodzaju wyzwaniem. Podjąłem się opisu człowieka, którego gra cieszy oko każdego freestylera, bez względu na to jaki rodzaj trików w air preferuje. Powiem tak - jego nt stawiam na równi z Lotarem czy wcześniej opisywanym Ziomalem. Zresztą, nie tylko nt. Każde jego combo, każdy trik wygląda na dopieszczony po końcówkę buta. W swojej grze słynie jednak nie tylko z no touchów, bo równie dobrze jak z nimi radzi sobie z patwami, które budzą nie mniejszy podziw niż te Becsa. Teraz już każdy chyba wie o kogo chodzi - dzisiaj napiszę coś o Dawidzie Biegunie "Zeganie".


Z tego co się orientuję, to Zegan pochodzi z Mysłowic (gra tam też Amsti) - rejonów blisko Jaworzna (Ziomal & Danielson). Można powiedzieć, że w takim rejonach człowiek jest skazany na freestyle. Jak sam pisze na forum, zaczynał w październiku 2006 roku, ale z braku czasu i pewnie także chęci, grał rzadko. A jak się już wziął na poważnie w kwietniu następnego roku, to poszedł na całość. Sukcesywnie progressując można powiedzieć że wspiął się na poziom nieosiągalny dla niektórych freestylerów jeżeli chodzi o styl air, a w szczególności nt, latwy i patwy. Oglądałem jakiś filmik z Pragi z 2009 bodajże roku i widziałem jego radość z sick three patw amatw amatw nt (wygrana konkurencja). Pomyśleć że dwa lata potem zrobił latw latw patw (ale sick three nie wygrał).

Osiągnięcia Zegana do 2010 roku były imponujące - 1 Miejsce Sick Three Praga 2009, 2 Miejsce Puchar Polski 2009, 3 Miejsce Jaktorów 2009. Do tego trzeba jeszcze dorzucić stałe miejsce w polskiej i światowej czołówce freestyle football. Teraz jeszcze należy wspomnieć finał Beyond Freestyle Football Competition w 2011 roku. Nie można też zapomnieć o drugim miejscu w Pradze w sick three (wspomniane latw latw patw) w 2011 roku. Swoją drogą, zaskakuje mnie to, że Zegan właściwie ma predyspozycje do tego, żeby wygrywać chociaż raz na jakiś czas, a jednak niestety to nie wychodzi. Mam jednak nadzieję, że Zegan jeszcze kiedyś z turnieju wyjedzie z pucharem za pierwsze miejsce.

Zeganowego stylu przedstawiać nie trzeba. Jak napisałem wyżej, śmiało stawiam tego człowieka w Polsce na równi w no touchach z Ziomalem i Lotarem. Swego czego był rekordzistą pod względem ilości kolejnych kombinacji tatw amatw nt. Na Freestyle Poland można zobaczyć 7 powtórzeń Dawida. Ale jego gra to nie tylko ntki. To także (a teraz może nawet i przede wszystkim) latwy i patwy. Pamiętam jak ludzie się jarali jak Becs zrobił na battlu z Andrew (co wywołało jeszcze większą radość wśród Polaków) 4 patwy w combie. Zegan niedawno opublikował na facebooku filmik, na którym robi 4 patwy w combie, a piątego droppi. Chociaż był to tylko filmik (Norweg zrobił swoje combo na turnieju), to i tak musi robić wrażenie, bo takie kombinacje nie zdarzają się codziennie.

W przeciwieństwie do Ziomala i Danielsona, z Zeganem miałem przyjemność trochę więcej pogadać. Fakt faktem przez facebooka, ale zawsze coś. Same pozytywne wrażenia, człowiek do pogadania o wszystkim, od matur, przez codzienne sprawy po pierdoły włącznie. Jest to pewnego rodzaju ewenement jeżeli chodzi o moje teksty, bo do tej pory napisałem o dwóch osobach z tamtych rejonów, ale z żadnym nie rozmawiałem, czyli pisałem to co przeczytałem, bądź wywnioskowałem. Tutaj miałem już jakąś styczność z człowiekiem, zapośredniczoną, ale jednak.

Nie wiem czemu, ten tekst sprawił mi najwięcej kłopotów – ba! Chciałem nawet zmienić jego bohatera. Ale do czasu aż jeszcze raz odpaliłem sobie „Reality” i jego najnowszy filmik, nagrany w nocy. To cały czas stary, dobry Zegan, z coraz to lepszymi combosami. Mam (myślę, że nie tylko ja) sporo szacunku dla tego człowieka. Wypracował sobie pewien styl, z którego słynie i cały czas go dopracowuje. Jego ntki to już jest legenda – nie dość, że gra wymagające kombinacje, to jeszcze robi to w takim stylu, jak mało kto inny. A to przecież jeszcze nie koniec, bo Zegan raczej nie podbił jeszcze swojego ostatniego comba patw to nt.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz